Meaghan O’Connor-Vince zenetechnológiát, rock and roll és hip-hop történelmet tanít a Barnstable High School-ban, a Massachusetss-i Hyannisban. A Rhode Island-i Egyetemen szerzett zenepedagógiai alapképzést, ahol fő hangszere a szaxofon volt. A Columbia Egyetem Teachers College-ban szerzett mesterfokozatot zeneoktatásból. Cikkében a távoktatásban szerzett tapasztalatairól és innovatív módszereiről mesél.
,,Nyilvánvaló, hogy a koronavírus az egész világot, így a zenetanárokat is megviselte. Új módszereket kellett kitalálnunk, hogy diákjaink a virtuális óráinkat is élvezhessék. A pandémia elszigetelte egymástól a tanulókat, és számos tanulmány szerint a depresszió és a szorongás mértéke a diákok körében a vírus kezdete óta megnövekedett. A zene segítségével azonban megtaníthatjuk diákjainknak, hogyan kezeljék szociális és érzelmi állapotukat, és a zenével gyógyító eszközt adhatunk a kezükbe.
Szerencsém volt, ugyanis a világjárvány idején is tartani tudtam a megszokott órarendet. Jelenleg három zenetechnológiai kurzust oktatok: 8. osztályosoknak, elsős gimnazistáknak (zenetechnológia 1.) és felsőbb évfolyamos gimnazistáknak (zenetechnológia 2.). Korábban szimfonikus zenét, rock és hip-hop történelmet tanítottam. Ebben az évben új előadást dolgoztam ki: a zenetechnológiát. Ez a képzés lehetőséget ad a hallgatóknak, hogy fejlesszék dalszerzői készségeiket, és megtanulják magukat kifejezni a „zene nyelvén”, ami a zene mélyebb megértését segíti elő. Házi feladatként naplót vezetnek, amelyben egy általuk választott dalt elemeznek, és leírják, milyen érzéseket keltett bennük.
A diákoktól meg szoktam kérdezni: „Hogy vagytok? Milyen zenéket hallgattok mostanában? Milyen a zene hangulata?” A válaszaik alapján megértik, hogyan függ össze az érzelmi állapotuk a zenei ízlésükkel. Az óra eleji „bejelentkezés”, lehetővé teszi, hogy a hallgatók egy biztonságos közegben szabadon kifejezzék magukat. Ez a zenehallgatást tulajdonképpen terapeutikussá teszi. Ezzel személyre szabom az óráimat, jobban megismerem a diákjaimat, akikkel aztán megvitathatjuk a személyes életüket és a világ történéseit.
A naplóírás más tanulmányi tevékenységekben is segített. Órai feladatként lehetővé teszem diákjaimnak, hogy megosszák egymással az általuk választott zenét. Ezt a módszert „Hip-Hop Honor O’Connorral” - nak neveztem el. A tanulók havonta elküldenek nekem egy dalt a Google Classroomon keresztül, én pedig hetente kiválasztok egy számot, amelyet mélyrehatóan elemzünk. Alaposan utánanézek a dalnak, például a Genius nevű weboldalon (egy dalszövegelemző webhely), és megnézem az előadóval készített interjúkat is. Péntekenként közösen megbeszéljük a dallal kapcsolatos tapasztalatainkat, az előadóról kialakult benyomásainkat. Közösen elemezzük a dal produkciós és kompozíciós elemeit is. Ez a gyakorlat bizalmi kapcsolatot épít ki köztem és tanítványaim között. A hallgatók tudják, hogy nagyon komolyan veszem ezt a folyamatot, így el tudnak mélyülni a dal elemzésében, és szabadon elmondják véleményüket.
Ez csak néhány példa arra, hogyan próbálok segíteni a diákjaim szociális és érzelmi problémáin, és hogyan lépek velük kapcsolatba a zenei ízlésükön keresztül.”
Meaghan O’Connor Vince
(Fordította: Ifj. Rozsonits Tamás)
forrás: https://www.popularmusiceducation.org/blog/social-emotional-learning-in-the-music-tech-classroom/
genius: https://genius.com/?fbclid=IwAR0QYk_f52oqiNCR2s_yJr0pHDRKbYJcCRT3mFx5TOEgmBd-VGSfXrmrBiA
Meaghan O’Connor-Vince személyes blogja: http://www.musicoconnor.com/