Kecskeméten a könnyűzenét tanítók képzése
2025. április 09. írta: Poptanító

Kecskeméten a könnyűzenét tanítók képzése

"Aki ért hozzá, az jól tanítja" - április 23-án Kecskeméten a Tudomány és Művészetek Házában

„Aki ért hozzá, az jól tanítja”

Könnyűzenét oktatók ingyenes pedagógiai-módszertani kurzusa Kecskeméten

A Hangőr Egyesület Poptanítás munkacsoportjának szervezésében

az NKA Hangfoglaló Program támogatásával

a Kecskeméti Zenészegylet közreműködésével

 Helyszín: Tudomány és Művészetek Háza (Kecskemét, Rákóczi út 2.), I. emeleti 2. számú tanácskozó terem

 250409-kecskemet.jpg

9.30-10.00 Regisztráció

10.00-11.30 Módszertani kérdések a könnyűzene tanításában

Milyen módszertani szempontokat érdemes figyelembe venni a növendékek oktatása során?

klem_denes.jpgAz előadásban érinteni fogjuk a következő témákat: gyermekek (növendékek) előzetes ismeretei, azok használatának lehetőségei az egyéni hangszeres órákon; a növendékek motivációjának szerepe, órára való felkészülés, óravezetéssel kapcsolatos kérdések, zenei írás-olvasás alapvető módszertani kérdései, az előadáson résztvevők által felvetett esetleges módszertani problémák közös megbeszélése.

 Előadó: Dr. Klem Dénes PhD., adjunktus, EKKE Zenei Intézet

Egerben szerezett oklevelet karnagyként illetve történelemtanárként. 2009–2016 között egy ének-zenei általános iskolában tanított Egerben, 2014-től oktat az egri Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Zenei Intézetében módszertani tárgyakat. 2023-ban doktorált neveléstudományból. Ütőhangszereken 9 éves korától játszik, jazz-dobolni Jeszenszky Györgytől tanult. Rendszeresen játszik zenekarokban (színház, szimfonikus zenekar, jazz), gyerekeket és felnőtteket is tanított dobolni.

11.30-11.45 Szünet

11.45-13.15 A fejlődésünk mérföldkövei

Út a felnőtté válásig

231120-irinyit_2.jpgAz előadás során Erik Erikson pszichoszociális fejlődéselmélete mentén ismerkedhetünk meg a mozgás, a beszéd és az erkölcsi fejlődés legfontosabb mérföldköveivel a születéstől kezdve egészen a fiatal felnőttkorig. Betekintést nyerhetünk a kötődéselmélet alapjaiba, illetve az alapvető szükségletek modelljét is megismerhetjük az előadás során.

Előadó: Irinyi Tünde, pszichológus, klinikai szakpszichológus jelölt

A Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar viselkedéselemzés BA képzés elvégzése után (2016) a Károli Gáspár Református Egyetem Pszichológia MA képzésén szerzett klinikai gyermeklélektan szakirányú diplomát (2019). Erasmus ösztöndíjjal fél évet járt University of Limerick-re (Írország), közben a Debreceni Egyetemen angol–magyar bölcsészettudományi szakfordító végzettséget is szerzett. Ötödik éve pszichológus Református EGYMI Debreceni Tagintézményében, 2020 óta pedig a Debreceni Egyetem Általános Orvostudományi Kar, Klinikai és mentálhigiéniai gyermek és ifjúsági szakpszichológus szakirány hallgatója.

13.15-13.45 Ebédszünet

 

13.45-15.15 Konfliktusok megelőzése és kezelése diákjainkkal és szüleikkel

bacso_flora.jpgA zene összeköt és kapcsolódásokat teremt – viszont bárhol, ahol emberek kapcsolódnak, ott konfliktusok is lehetségesek. Vannak, amelyeket meg tudunk előzni, és vannak olyanok, amelyeknél az lesz a fontos, hogy ne eszkalálódjanak, és csökkenjen a felek feszültsége. Különösen fontos ez a kétszemélyes tanár-diák helyzetekben. Ehhez ad kommunikációs eszközöket ez a műhely, illetve fogódzókat ahhoz, hogyan alakítsunk ki közösen működtethető kereteket, illetve intézményi konfliktuskezelési protokollt.

Vezeti: Bacsó Flóra konfliktuskezelési szakember

Pedagógus, mediátor, resztoratív gyakorlatok facilitátora, 10 éve dolgozik trénerként és konfliktuskezelő szakemberként egyénekkel, családokkal, intézményekkel, iskolákkal, munkahelyi közösségekkel. Emellett szülőket, gyerekekkel foglalkozó szakembereket támogat pozitív gyereknevelési, kapcsolódást segítő eszközökkel. Testfókuszú stresszkezelési eszközökkel is dolgozik.

15.15-15.30 Szünet

15.30-17.00 Amikor egy tananyag „önmagát” tanítja

avagy a megfigyelések fontossága a könnyűzenei oktatásban

benko_zsolt.jpgAz emberi tanulás bármely területén a megfigyelések döntő fontosságúak. A zenetanulásban és annak oktatásában is így van ez. Megfigyeléseink kiterjednek az adott zeneműre és a tanítvány reakcióira, tanulási folyamatának apró részleteire is. Rugalmas módszertannal pedig jó eredményt érhetünk el, ha a megfelelő úton próbáljuk az információt átadni, rendszerezni, gyakorlatba helyezni. Az eltérő korú, társadalmi helyzetű, intelligenciájú (röviden nem homogén) összetételű zenélni szerető, tanulni vágyó emberek jól veszik az akadályokat, ha az oktató nyelvezete, gyakorlatai, tanácsai közelebb állnak a személyes attitűdjükhöz, mint amikor nekik kell egy általánosan megfogalmazott rendszerhez viszonyulniuk. Mivel a könnyűzene és annak tanítása eleve szubjektív látásmódot kíván, ebben a témakörben a rugalmasság jobban belefér a módszertanba, mint más művészeti ágaknál.

Előadó: Benkő Zsolt, blues gitáros, gitároktató

Bluesgitáros, előadó, oktató. Magyarországon és számos európai országokban jegyzett gitáros, többféle zenekari formációval és szólóban is fellép kluboktól a fesztiválokig. Közel harminc éve tanít gitárt, több helyen tartott gitárkurzusokat (pl. Gitármánia tábor), bluestörténeti előadásokat (pl. Hangszert a kézbe), hangszerbemutatókat és improvizációs kurzusokat.

A kurzuson való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

Regisztrálni a poptanito@gmail.com címen lehet a név, telefonszám és egy rövid bemutatkozás megadásával.

A bejegyzés trackback címe:

https://poptanitas.blog.hu/api/trackback/id/tr1318836712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása