Hitelesség és megbízhatóság
2020. április 06. írta: Poptanító

Hitelesség és megbízhatóság

Az oktatás támogatása nélkül nincs értelme a tehetségkutatásnak – hangzott el Cserteg István előadásán, amelyet a „Neked könnyű lehet?” című marosvásárhelyi konferencián tartott. A Peron Music Alapítvány munkatársa az immár három helyszínen, több éve zajló erdélyi tehetségkutatók tapasztalatait osztotta meg a résztvevőkkel.200405-cserteg-egosum.jpg

Előző év novemberében rendezték a 8. Székelyföldi Peron Music Tehetségkutatók Székelyudvarhelyen. Ez a megmérettetés volt annak idején az első a tatabányai alapítvány által felkarolt, határon túli versenyek közül. Cserteg István, a Peron Music Alapítvány alapítója, a 23 évvel ezelőtt létrejött tatbányai tehetségkutató elindítója az erdélyi kezdetekről elmondta, hogy pár évvel korábban egy árvízi segítség révén kerültek kapcsolatban a székelyudvarhelyiekkel, amiből aztán az UFF – az Udvarhelyi Fiatalok Fóruma – miatt megszületett az első erdélyi Peron tehetségkutató. Hozzátette: a kezdetektől nagyon fontos volt a rendezvények hitelessége és meghízhatósága, illetve annak az attitűdnek az elvetése, miszerint majd az anyaországból érkezők mondják meg, ki a jó zenész, mi a jó zene Erdélyben. Fontos – tette hozzá –, hogy ezeken a tehetségkutatókon a valódi tehetség mutatkozzon meg, a döntést pedig minél színesebb, többféle szempontot érvényesítő zsűrik hozzák meg.

Az NKA Hangfoglaló Könnyűzene Támogató Program által is segített Öröm a Zene Tehetségkutató sorozathoz csatlakozó Peron rendezvények Székelyudvarhely után Kolozsváron és immár harmadik éve Marosvásárhelyen is zajlanak. Cserteg István ugyanakkor előadásában megemlítette azt is, hogy a három erdélyi tehetségkutatóhoz pár évvel ezelőtt egy felvidéki és egy vajdasági verseny is csatlakozott, 2020-ban pedig elindulhat a hatodik határon túli verseny Kárpátalján. Ezek a tehetségkutatók a húsz magyarországi versenyhez hasonlóan zajlanak, így a győztesek jogot szereznek az Öröm a Zene Tehetségkutató országos döntőjében való részvételre, illetve a legkiemelkedőbb zenésznek járó Újfalusi Gábor-díjat is minden eseményen átadják.

Az erdélyi tehetségkutatók szervezése kapcsán Cserteg István elmondta, hogy a hitelesség és a megbízhatóság mellett mindig nagyon fontos a helyi segítők önzetlen munkája. Egy-egy ilyen verseny ugyanis nem jöhetne létre az adott településen élő, a magyar könnyűzene és a tehetségkutatók iránt elkötelezettek nélkül. Miként az is nagyon fontos, hogy ezek a tehetségkutatók nem a kereskedelmi televíziós mintákat követik, azaz fejeket, arcokat keresnek, akik az adott show kedvéért „kifoszthatók”, hanem a tehetségkutatást tehetséggondozás is követi. A Peron Music Alapítvány ezért is tartja lényegesnek, hogy folyamatos kapcsolat maradjon az alapítvány és az egy-egy versenyen sikeresen szereplő zenekarok között, akik aztán magyarországi megmérettetésekre, koncertekre, hangszeres táborokban való részvételre, és további fellépésekre kapnak lehetőséget.

Cserteg István előadásában utalt arra is, hogy nagy különbség mutatkozik a határon túli és az anyaországi tehetségkutatók között. Erdélyben ugyanis közös üggyé válik egy-egy verseny, így a győztesek formációk dalait szinte azonnal játszani kezdik a helyi, magyar rádiók, illetve a koncerthelyszínek is fellépési lehetőségeket teremtenek számukra. Talán ennek is köszönhető, hogy az elmúlt években az erdélyi tehetségkutatókon feltűnt Ego Sum, a Szintaxis, a Kalandor vagy éppen a tavaly kiugró 4S street folytatni tudta a megkezdett munkát.

200405-cserteg-4sstreet.jpg

200405-cserteg-szintaxis.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://poptanitas.blog.hu/api/trackback/id/tr6615594870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása