Együttműködő pedagógia a zeneoktatásban
2023. augusztus 21. írta: Poptanító

Együttműködő pedagógia a zeneoktatásban

„A zeneoktatás egyedülálló lehetőséget kínál a közös tanulásra. Ugyanis a zene társas művészeti forma, mivel a művészek együtt dolgoznak az alkotás és az előadás során. A zeneoktatás olyan pedagógiai folyamat, ahol tanárok és diákok együtt dolgoznak, elősegítik a kreatív önkifejezést és - végső soron - a további együttműködést.”

230821-kollab1.jpgDrew X Coles producer és zeneoktató a Columbia Egyetem Tanárképző Főiskola zenepedagógia programját vezeti, illetve pedagógiai kurzusokat tart. Nagyon fontosnak tartja, hogy Teachers College-ban elősegítse a pedagógiai együttműködést, ugyanis ez mély és tartalmas zenetanuláshoz vezet. A NAFME honlapjára írt cikkében a pedagógiai együttműködéssel kapcsolatos gondolatait osztotta meg.

„Az együttműködő zeneoktatásban a diákok és a tanárok közösen dolgoznak céljaik kidolgozásán és elérésén. A tanítás és a tanulás diákközpontú megközelítése különösen fontos a zeneoktatásban. A módszer segítségével a tanulók fontos szociális és érzelmi készségeiket fejleszthetik, például a kommunikációt és az empátiát.

Az ilyen zeneoktatás egyik alappillére a csoportos tanulás. A közös térben a diákok csoportokban dolgoznak együtt, közösen szereznek és adnak elő zenét. A hatékony csoportmunkához elengedhetetlen a nyílt, őszinte kommunikáció, illetve az egymásra figyelés. Ezért a diákoknak meg kell tanulniuk együttműködni, tárgyalni és problémákat megoldani, miközben egy közös zenei vízió megalkotásán munkálkodnak.

A kollaboratív zeneoktatás másik fontos módja a zeneszerzés alapú tanulás. Ez azt jelenti, hogy a tanulók közösen dolgoznak a saját zenéjükön. Ez a folyamat megtanítja a diákokat, hogyan kell egy munkafolyamat során visszajelzéseket adni a partnereknek. A zeneszerzés alapú tanulás arra ösztönzi a diákokat, hogy kockáztassanak, kísérletezzenek és fedezzék fel, mire is képesek valójában.

A csoportos és a kompozícióalapú tanulás mellett a technológiaalapú tanulás is lehet együttműködő pedagógiai folyamat. A technológia lehetőséget biztosít a tanulók és a tanárok számára, hogy együtt dolgozzanak a zene megírásán és szerkesztésén digitális eszközök (például zenei szoftverek) segítségével. A zeneoktatás e megközelítése arra ösztönzi a tanulókat, hogy fejlesszék digitális írástudásukat, miközben másokkal is együttműködnek zenei céljaik elérése érdekében.

230821-kollab2.jpgAhhoz, hogy a zeneoktatásban együttműködő pedagógiai folyamat jöjjön létre, a tanároknak hajlandónak kell lenniük a tanítás tanulóközpontú megközelítésére. Ez azt jelenti, hogy lehetőséget kell biztosítaniuk a tanulóiknak arra, hogy kialakítsák saját zenei identitásukat. A tanárok megkönnyíthetik ezt a folyamatot azáltal, hogy biztonságos és támogató tanulási környezetet teremtenek, lehetőséget biztosítanak a tanulóknak a közös munkára, és olyan visszajelzést adnak, amely ösztönzi a növekedést és a fejlődést.

Összefoglalva: a zeneoktatás lehet olyan együttműködő pedagógiai folyamat, amely arra ösztönzi a tanulókat, hogy fontos szociális és érzelmi készségeket fejlesszenek, miközben megtanulnak zenét alkotni és előadni. A zeneoktatásban való közös munka megköveteli, hogy a tanárok és a tanulók együtt dolgozzák ki közös zenei és pedagógiai elképzeléseiket. Ezeken túl pedig hatékony kommunikációt fejlesztenek ki, valamint támogatják egymást a zenei céljaik elérésében is.”

Drew X Coles

(Fordította: Ifj. Rozsonits Tamás)

Forrás: https://nafme.org/finding-spaces-for-collaborative-pedagogy-in-music-education/

A bejegyzés trackback címe:

https://poptanitas.blog.hu/api/trackback/id/tr8818197657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása