Debrecenbe kéne menni!
2023. november 20. írta: Poptanító

Debrecenbe kéne menni!

Könnyűzenét tanítók ingyenes pedagógiai-módszertani kurzusa Debrecenben

231120-debrecen.jpgAki ért hozzá, az jól tanítja címmel egésznapos, ingyenes pedagógiai-módszertani kurzust hirdet a Hangőr Egyesület Poptanítás munkacsoportja könnyűzenét oktatóknak. A december 12-ei események a Debreceni Rocksuli ad otthont. A részvétel regisztrációhoz kötött.

Aki ért hozzá tanítja

Könnyűzenét tanítók ingyenes pedagógiai-módszertani kurzusa

2023. december 12. kedd, 10.00-17.00 óra

Debreceni Rocksuli

(4025 Debrecen, Simonffy u. 21.)

A Hangőr Egyesület kurzusa az NKA Hangfoglaló Program támogatásával

PROGRAM

Előzetes regisztráció:

Regisztrálni lehet: poptanito@gmail.com (Tárgy: Aki ért hozzá, az jól tanítja regisztráció - Debrecen)

A kurzusok beteléséig a regisztrációkat azonnal visszaigazoljuk, onnantól pedig a „teltházat” jelezzük.

 

10.00-11.30

Módszertani kérdések a könnyűzene tanításában

Milyen módszertani szempontokat érdemes figyelembe venni a növendékek oktatása során?

231120-klemdenes.jpgDr. Klem Dénes PhD., adjunktus, EKKE Zenei Intézet

Az előadás a következő témákat érinti: a zenei képességek és készségek szerepe, fejlesztési lehetőségei; a gyermekek (növendékek) előzetes ismeretei, azok használatának lehetőségei az egyéni hangszeres órákon; a növendékek motivációjának szerepe; órára való felkészülés; óravezetéssel kapcsolatos kérdések; zenei írás-olvasás alapvető módszertani kérdései.

Az előadás végén a résztvevők által felvetett módszertani problémákat is megbeszéljük.

11.30-11.45 Szünet

 

 

11.45-13.15

A fejlődésünk mérföldkövei

Út a felnőtté válásig

231120-irinyit.jpgIrinyi Tünde, pszichológus (klinikai szakpszichológus jelölt)

Az előadás során Erik Erikson pszichoszociális fejlődéselmélete mentén ismerkedhetünk meg a mozgás, a beszéd és az erkölcsi fejlődés legfontosabb mérföldköveivel a születéstől kezdve egészen a fiatal felnőttkorig. Betekintést nyerhetünk a kötődéselmélet alapjaiba, illetve az alapvető szükségletek modelljét is megismerhetjük az előadás során.

 

13.15-13.45 Ebédszünet

 

13.45-15.15

„Magadnak tanulsz, nem nekem tanulsz”

A hatékony kommunikáció és a motiváció kérdései a tanításban

231120-hodossi.jpgHodossi Nóra, pszichológus, zenész, ELTE PPK egyetemi tanársegéd

Minden tanár álma a csillogó szemű, lelkes és motivált növendék, aki szorgalmasan gyakorol, mindent elsőre megért, és néha még az ember gondolatait is kitalálja. A valóságban azonban gyakran előfordul, hogy frusztráltan kérdezzük magunktól: „Már ezerszer elmagyaráztam, hogyhogy még mindig nem érti?” Vagy: „Eddig olyan szépen gyakorolt, most meg mi történt?”

Carl Rogers, a humanisztikus pszichológia irányzatának „szülőatyja” életművének jelentős részében arra kereste a választ, hogy hogyan és milyen eszközökkel tudjuk elősegíteni egy másik ember fejlődését a lehető leghatékonyabb módon. Egykori tanítványa, Thomas Gordon pedig Rogers elméleteit még konkrétabban „apró pénzre váltva” kommunikációs technikák sokaságát tesztelte a tanári gyakorlatban. Hogyan lehet minél hatékonyabban dicsérni, és hogyan igazítsuk ki a legmegfelelőbben, ha a másik valamit nem úgy csinál, ahogyan kellene? Hogyan érttessük meg magunkat minél jobban, és hogyan értsük meg minél pontosabban, amit mondani próbálnak nekünk?

Az előadás során ezekkel a módszerekkel ismerkedünk, valamint ezzel összefüggésben azzal, hogy mi mindenen múlhat a tanítványok motivációja, és mit tehetünk azért, hogy a lelkesedésük minél inkább megmaradjon.

 

15.15-15.30 Szünet

 

15.30-17.00

Amikor egy tananyag „önmagát” tanítja

avagy a megfigyelések fontossága a könnyűzenei oktatásban

231120-benkozs.jpgBenkő Zsolt, blues gitáros, gitároktató

Az emberi tanulás bármely területén a megfigyelések döntő fontosságúak. A zenetanulásban és annak oktatásában is így van ez. Megfigyeléseink kiterjednek az adott zeneműre és a tanítvány reakcióira, tanulási folyamatának apró részleteire is. Rugalmas módszertannal pedig jó eredményt érhetünk el, ha a megfelelő úton próbáljuk az információt átadni, rendszerezni, gyakorlatba helyezni. Az eltérő korú, társadalmi helyzetű, intelligenciájú (röviden nem homogén) összetételű zenélni szerető, tanulni vágyó emberek jól veszik az akadályokat, ha az oktató nyelvezete, gyakorlatai, tanácsai közelebb állnak a személyes attitűdjükhöz, mint amikor nekik kell egy általánosan megfogalmazott rendszerhez viszonyulniuk. Mivel a könnyűzene és annak tanítása eleve szubjektív látásmódot kíván, ebben a témakörben a rugalmasság jobban belefér a módszertanba, mint más művészeti ágaknál.

 

Korábbi cikkek a témában:

https://poptanitas.blog.hu/2023/11/07/kulcs_a_tanitvanyokhoz

https://poptanitas.blog.hu/2023/11/16/aki_ert_hozza_az_jol_tanitja

A bejegyzés trackback címe:

https://poptanitas.blog.hu/api/trackback/id/tr618263041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása