Toby Martin: Research-Led Teaching and Practice-Led Research: Songwriting and Popular Music

musicmedia.jpg

Practice-based research and research-based teaching have become buzz phrases in UK Music Higher Education and research institutions in recent years. But what are the practical implications of these concepts for popular music studies? In particular, how might they affect the development of songwriting, as an art form, and of songwriting as it is taught in a university setting? This paper will take a testimonial approach to answering this question, looking at how research has enriched my practice, and in turn how that practice influences my teaching. It will also place popular music teaching at the University of Huddersfield within the broader context of UK music education in general.

Presentation

A bejegyzés trackback címe:

https://poptanitas.blog.hu/api/trackback/id/tr1013384297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Poptanítás

A Szent György Nonprofit Kft. és a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) Hangfoglaló Program Könnyűzenei Oktatást Támogató Alprogramja Legyen a könnyűzene is mindenkié! címmel konferenciát szervez a könnyűzenei oktatás helyzetéről és lehetőségeiről. A Poptanítás-blog minden ehhez kapcsolódó anyagot tartalmaz.

Facebook oldaldoboz

Friss topikok