Windhager Ákos: Antoine és Désiré iskolába megy
Windhager Ákos: Antoine és Désiré iskolába megy

 

musicmedia.jpg

A 2k-s zeneparadoxon (könnyű- és komolyzene szembeállítása) – noha eredetileg szociológiai tényezők is szerepet játszottak benne – mára marketingalapú elkülönítés, amely oly erősen befolyásolja a vélt ízléshatárokat, hogy olykor már az sem tud kiigazodni, aki mindkét műfajban otthon van. Holott mindegyik kulcseleme: a gyakori, közös(ségi) éneklés, mert a zene (-szerzés, -előadás és -befogadás) csak a közösségek révén tud megújulni. A ...

Irodalomjegyzék
Irodalomjegyzék

poptanitas_10.jpg

ZAOL , 2017. 07. 13.

A cikk a Cseh Tamás Program és a Hangszerek Országos Szövetségének Hangszert a kézbe akciója kapcsán született, mely programsorozat 2017. február és június között az ország nyolc nagyvárosában huszonnégyezer iskoláskorú gyermek számára tette lehetővé, hogy a könnyűzenében használt hangszerekkel ismerkedjen, és rendhagyó pop-rockzenei órákon vegyen részt. A ZAOL Andrásik Remót, a HANOSZ titkárát kérdezte ...

Toby Martin: Research-Led Teaching and Practice-Led Research: Songwriting and Popular Music
Toby Martin: Research-Led Teaching and Practice-Led Research: Songwriting and Popular Music

musicmedia.jpg

Practice-based research and research-based teaching have become buzz phrases in UK Music Higher Education and research institutions in recent years. But what are the practical implications of these concepts for popular music studies? In particular, how might they affect the development of songwriting, as an art form, and of songwriting as it is taught in a university setting? This paper will take a testimonial approach to answering this question, looking at how research has enriched my ...

Udo Dahmen: Educating Popular Music in University
Udo Dahmen: Educating Popular Music in University

musicmedia.jpg

The Popakademie Baden-Wuerttemberg combines all relevant aspects of popular culture and creates synergies in order to maximize the creative and economic output of Popular Music.

Since its foundation in 2003, the Popakademie Baden-Wuerttemberg has quickly become one of the most renowned names in the German music and media landscape, successfully established in the higher education sector nationally and internationally.

...

Lars Andersson: Pop Education in Sweden - Broadening the Perspective
Lars Andersson: Pop Education in Sweden - Broadening the Perspective

musicmedia.jpg

Pop Music has a strong tradition in Sweden. Succesful pop groups like ABBA and Cardigans have opened up for a strong pop education industry in Sweden. During the 21st century these pioneers has been followed by a number of successful song writer and music producers such as Max Martin and Johan Schuster “Shellback”. The have had great success working with world top artists selling millions of albums. The Swedish music industry revenue is approximately 1 billon Euros with an annual growth ...

Windhager Ákos: Antoine és Désiré iskolába megy
Windhager Ákos: Antoine és Désiré iskolába megy

musicmedia.jpg

A 2k-s zeneparadoxon (könnyű- és komolyzene szembeállítása) – noha eredetileg szociológiai tényezők is szerepet játszottak benne – mára marketingalapú elkülönítés, amely oly erősen befolyásolja a vélt ízléshatárokat, hogy olykor már az sem tud kiigazodni, aki mindkét műfajban otthon van. Holott mindegyik kulcseleme: a gyakori, közös(ségi) éneklés, mert a zene (-szerzés, -előadás és -befogadás) csak a közösségek révén tud megújulni. A közösségi ...

Urbán Marcell: Mesél az erdő
Urbán Marcell: Mesél az erdő

  musicmedia.jpg

A zenei nevelés, és annak fontossága kiemelkedő szerepet tölt be az ember életében. Legyen az gyermek, tinédzser, aki befogadja az információt, és a zenei fejlődés elindul.

Legyen az felnőtt, aki a csatorna másik végén áll, átadja az információt, és ezáltal, ő is fejlődik.

Értekezésem, melyet érintünk, egy olyan témakört mutat be, melyben több különböző módszert állítunk egymással szembe, és egymás mellé ugyanakkor, hogy minden ...

Orosz Mihály: Mit érdemes és mit lehet?  – A (könnyű)zenei nevelés reális céljai a közoktatásban
Orosz Mihály: Mit érdemes és mit lehet?  – A (könnyű)zenei nevelés reális céljai a közoktatásban

musicmedia.jpg

A jelenlegi általános ének-zene oktatás zenetörténet és kottaírás-olvasás alapú, miközben semmilyen támpontot nem ad a zenéről való véleményformálásra, és néha még az örömteli zenélés is eltűnik az énekórákról. Ezek helyett a zenei nevelés mindenki számára elérhető részében az alábbi három értéket közvetíteném: 1. Az (együtt)zenélés öröme 2. Értő ­– vagy ami még fontosabb: átérző – zenehallgatás 3. A zenéről való gondolkodás ...

Poptanítás

A Szent György Nonprofit Kft. és a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) Hangfoglaló Program Könnyűzenei Oktatást Támogató Alprogramja Legyen a könnyűzene is mindenkié! címmel konferenciát szervez a könnyűzenei oktatás helyzetéről és lehetőségeiről. A Poptanítás-blog minden ehhez kapcsolódó anyagot tartalmaz.

Facebook oldaldoboz

Friss topikok